Premium

Získejte všechny články
jen za 89 Kč/měsíc

Venčíte své dítě?

O Češích se někdy říká, že jsou „vyurinovaní“. (Ok, nepoužívá se přesně tenhle výraz, ale já jsem slušná mladá dáma, víte? ;-)) Nedávno mi došlo, že má tahle charakteristika v případě našeho národa ještě jiný význam než vychytralost. Takový „doslovnější“…

zdroj: funnyordie.com

Nikde jinde jsem nic podobného neviděla (tedy nikde jinde v západním světě…): Maminka jde s dítětem po chodníku, náhle zastaví, stáhne svému potomkovi kalhoty a podrží ho nad kanálem. To v lepším případě. Někdy vyprázdnění močového měchýře dítěte proběhne rovnou na silnici mezi zaparkovaná auta, případně na chodník. (Setkala jsem se – zrovna nedávno – i s tím, že akce proběhla před vchodovými dveřmi, do kterých pak maminka s dítětem vešli…)

Už slyším ten argument: „Jé, to je vidět, že nemáš děti! Když dítě musí, tak prostě musí! Jsi zlá a bezcitná!“ ;-). Beru to v případě, že široko daleko není jediná toaleta, ale naprosto běžně se s tímto jevem setkávám ve městě, kde jsou všude kolem restaurace, kavárny atd. A všude vás přeci s malým dítětem na toaletu pustí, když slušně vysvětlíte situaci!

Ale ne. U nás prostě děti „venčíme“. Pardon, nemůžu to nazvat jinak. Tenhle pocit, že dítě čůrající na ulici je naprosto v pořádku, má možná něco společného s dalším zajímavým českým zvykem – veřejným močením mužů. Můžete mě osočit, že ze mě mluví závist, a budete mít vlastně tak trochu pravdu – v tomhle ohledu to máte, pánové, určitě snazší -, ale asi nikdy nepochopím konkrétní výběr místa a provedení, se kterým se setkávám u některých zástupců silnějšího pohlaví.

Samozřejmě se to netýká zdaleka všech mužů, ale velmi často vídám pány močit někde, kde na ně vidí spousta lidí, ačkoli o pár metrů dál jsou třeba alespoň nějaká křovíčka. Mnohokrát se ani neotočí k lidem procházejícím / projíždějícím kolem zády! Nebo, jedou-li autem a příroda je donutí zastavit u krajnice, rozepínají poklopec prostě tam, kde zrovna zastaví. O pár metrů dál je třeba strom, za kterým by mohli alespoň předstírat skrývání, nebo by jim koneckonců jako „zástěna“ mohlo sloužit vlastní auto, ale to je častokrát nenapadne nebo je jim to jedno. Občas mi to připadá, jako by všem chtěli ukázat: „Koukejte, já tu močím. Protože já můžu, víte!“

Možná tyhle pány kdysi taky maminka „dávala na kanálek“ a zůstalo to v nich jako krásná vzpomínka na dětství, ke které je fajn se občas vrátit. Tak možná můžeme být rádi, že nepobíhají v ulicích nazí jen v plínce a s dudlíkem v puse… ;-)

Autor: Helena Šebestová | středa 14.9.2011 18:08 | karma článku: 15,25 | přečteno: 1165x
  • Další články autora

Helena Šebestová

Řekněte „Aaaaaaaaa(u)“

„Všechno v pořádku?“ Doktor si myslel, že se dusím, nebo mu signalizuju, že mě jeho počínání v mé ústní dutině bolí. S pusou plnou jeho prstů a nástrojů jsem mu nemohla vysvětlit, že bublám smíchy.

2.12.2017 v 9:40 | Karma: 14,51 | Přečteno: 486x | Diskuse| Ostatní

Helena Šebestová

"Raději mrtvý, než druhý,"

...stálo na nárazníku auta přede mnou a já si vzpomněla na nedávný rozhovor s manželem. "Hele, mám dojem, že někteří řidiči nepředjíždí, protože ten před nimi jede pomaleji a zdržuje je, ale prostě jen proto,...

2.7.2015 v 11:40 | Karma: 16,75 | Přečteno: 1127x | Diskuse| Ostatní

Helena Šebestová

Váš cíl je po levé straně... Můj cíl je přežít! ;-)

Cat Vader si vaří, Predátor je flamendr a ta paní v navigaci se mě taky snaží zabít...

5.7.2014 v 10:10 | Karma: 0 | Přečteno: 73x | Diskuse| Ona

Helena Šebestová

Cat Vader vs. Predátor

Aneb přestávám říkat "Jé, ahoj, čiči," nebo budou za chvíli v přesile...

10.5.2014 v 9:12 | Karma: 0 | Přečteno: 48x | Diskuse| Ona

Helena Šebestová

Blondýna za volantem a v sebeklamu

Vždycky, když už se začnu chystat pořídit si lepší auto, než je má "cvičná rudá hrozba", stane se něco, co mě přiměje to ještě na chvíli odložit. Rozpojím si výfuk například. Nebo potkám známého, který usedavě pláče nad třímilimetrovým škrábancem na boku svého nového krásného drahého auta.

7.8.2013 v 15:44 | Karma: 0 | Přečteno: 44x | Diskuse| Ona
  • Nejčtenější

Studentky rozrušila přednáška psycholožky, tři dívky skončily v nemocnici

25. dubna 2024  12:40,  aktualizováno  14:38

Na kutnohorské střední škole zasahovali záchranáři kvůli skupině rozrušených studentek. Dívky...

Tři roky vězení. Soud Ferimu potvrdil trest za znásilnění, odvolání zamítl

22. dubna 2024,  aktualizováno  14:47

Městský soud v Praze potvrdil tříletý trest bývalému poslanci Dominiku Ferimu. Za znásilnění a...

Takhle se mě dotýkal jen gynekolog. Fanynky PSG si stěžují na obtěžování

21. dubna 2024  16:37

Mnoho žen si po úterním fotbalovém utkání mezi PSG a Barcelonou postěžovalo na obtěžování ze strany...

Školu neznaly, myly se v potoce. Živořící děti v Hluboké vysvobodili až strážníci

22. dubna 2024  10:27

Otřesný případ odhalili strážníci z Hluboké nad Vltavou na Českobudějovicku. Při jedné z kontrol...

Rusové hlásí průlom fronty. Ukrajinská minela jim přihrála klíčové město

24. dubna 2024  11:40,  aktualizováno  15:50

Premium Jako „den průlomů“ oslavují ruští vojenští blogeři pondělní události na doněcké frontě, kde se...

Irák schválil nový zákon proti homosexualitě, hrozí za ni až 15 let vězení

28. dubna 2024  8:40

Irácký parlament v sobotu schválil nový zákon zaměřený proti vztahům lidí stejného pohlaví. Nově...

Počasí v Česku opět ovlivní saharský prach. Vytvoří oblačnost, sníží teploty

28. dubna 2024  7:47

Počasí v Česku v neděli opět ovlivní saharský prach. Vytvoří oblačnost, se kterou nepočítaly...

Co v EU prosadili čeští europoslanci? Nabíječky i Erasmus, připomínají se

28. dubna 2024

Premium V Bruselu a Štrasburku proběhlo v týdnu velké loučení. Ve stávajícím složení se totiž europoslanci...

Děti na Haiti cestou do školy překračují mrtvoly. Misie z USA líčí praktiky gangů

28. dubna 2024

Premium Od spolupracovnice MF DNES v USA Co mi vyprávěli po telefonu známí z Haiti, k nimž tam jezdím: školy a obchody se řídí podle toho,...

Samoživitelka skončila v nemocnici a čtvrt roku nemohla pracovat
Samoživitelka skončila v nemocnici a čtvrt roku nemohla pracovat

Téměř deset miliard korun – tolik jen za loňský rok poslaly pojišťovny lidem za úrazy, závažná onemocnění či úmrtí. Životní pojištění pomohlo za...

  • Počet článků 50
  • Celková karma 0
  • Průměrná čtenost 297x
Jsem prostě Helena. Názory a "životní filosofií" eklektik, konzervativní liberál, skeptik a, doufám, humanista....

A jak jsem zjistila po čase, na tomto blogu jsem převážně Blondýna za volantem a "podnájemník" Cat Vadera... :-D

Seznam rubrik